Overbygningen

I overbygningen møder eleverne nye fag og nye lærere. Desuden har vi tradition for - og gode erfaringer med, at eleverne sammensættes i nye klasser, når de kommer i 7. klasse. I overbygningen på Klokkerholm Skole er en af vores vigtigste opgaver også at tage godt imod de nye elever fra Flauenskjold Skole. I starten af 7. klasse er der derfor stort fokus på at skabe gode relationer i de nye klasser mellem elever, lærere og forældre.

I afdelingen er der særligt fokus på faglighed, uddannelsesparathed samt det at gøre eleverne klar til ungdomsuddannelserne både hvad angår de faglige, sociale og personlige kompetencer.

I flere sammenhænge gennemføres der aktiviteter i samarbejde med diverse ungdomsuddannelser, som skal give eleverne et godt afsæt til valg af fremtidig uddannelse. Vi deltager bl.a. i Skills-stafetten, brobygning, købmand for en dag, Seven Seas m.m.

Skoleåret afsluttes med en idrætsdag og i forbindelse med Skolernes Motionsdag afholder vi en anderledes motionsaften, ligesom vi har en valgfagsdag, hvor eleverne er ude af huset for at deltage i forskellige aktiviteter.