PLC

Pædagogisk læringscenter har fokus på at fremme elevers læring og trivsel i en varieret skoledag samt understøtte og inspirere det pædagogiske personale i forhold til læreprocesser og læringsresultater. Desuden vejleder vi elever og lærere i anvendelse af analoge og digitale læremidler, medier og værktøjer, og understøtter bl.a. arbejdet med læsning - herunder faglig læsning i alle fag.

Anbefalinger til pc-indkøb:

• Køb ikke Chrome-books, da de ikke arbejder sammen med det system kommunen bruger.

• Køb ikke en bærbar med den version af Windows, der hedder Windows S. I denne version kan man kun hente/købe programmer i Microsoft Store samt bruge Windows Edge. Dette giver problemer i forhold til bl.a. print og programmer vi bruger i hverdagen.

• Undlad at medbringe pcere, der er blevet for gamle. (4-5 år) De mangler batteritid og kører ofte langsomt.

• Indkøb ikke Office-pakke, da denne bliver stillet til rådighed af skolen, imens eleven er den del af kommunens skolevæsen.

Skolen hjælper kun med opsætning af print, installering af Officepakke, samt tilkobling til netværk. Ligeledes hjælper vi med installation af programmer til brug i undervisningen, såsom Appwriter, Nota og lignende. For elever der bruger Appwriter, bliver de undervist i programmets anvendelse og muligheder.

Vi kan ligeledes stille opbevaring og ladning til rådighed ved at forældrene lejer et Mylocker skab, som står på gangen. Derved er der mulighed for aflåsning af pcere, samt opladning. Kontakt kontoret hvis dette har interesse.

Vi anbefaler en bærbar Windows eller Mac.

Man er velkommen til at kontakte Christian Krogh eller Kim Bach, hvis der er spørgsmål angående pcere til skolebrug.