Om skolen

Klokkerholm Skole:

Klokkerholm Skole er en folkeskole i Brønderslev Kommune med i alt ca. 330 glade elever. Skolen består af en almen skole og en stor specialafdeling, K-afdelingen som modtager elever fra hele Brønderslev Kommune med udfordringer primært inden for autismespektret. Almenskolen har klasser fra 0. – 9. årgang med et spor i grundskolen (0.-6. årg.) og to spor i overbygningen (7.-9. årg.) K-afdelingens elever er fordelt i 12 klasser fra 0.-10.kl.

Skolen ligger i Vendsyssels hjerte tæt på skov og natur. Vi har ca. 70 ansatte, og er en arbejdsplads med dygtige og engagerede medarbejdere, som vægter det gode samarbejde og faglig sparring. Her er et godt humør, imødekommenhed og højt til loftet. Klokkerholm Skole er sammen med Flauenskjold Skole og Hjallerup Skole er en del af Distrikt Hjallerup.

Klokkerholm Skole er en skole med en udpræget samarbejdskultur i såvel lærer/pædagogteamene som generelt. Vi har en fantastisk forældregruppe, der bakker op om skolen og dens værdier. Hos os vægtes læring og trivsel hos alle elever og medarbejdere meget højt. Vi afsøger gerne nye veje for undervisningens tilrettelæggelse og er åben for nye ideer, og vi er ikke bange for at afprøve nyt - heller ikke selvom det indebærer risikoen for at fejle.

Skolen klarer sig godt på de parametre, hvor skolen bliver målt.